20. lokakuuta 2012

My life back in Finland

Heipsan! Ajattelin tulla vielä nyt näin parin kuukauden jälkeen postailemaan miten mulla menee kun teitä ja lukijoitakin on vielä siellä ihan kivasti:-)
Paluuun jälkeen oli ihanaa olla kotona ja kaikki tuntu vaan niin upeelta pitkästä aikaa. Loppukesä meni tosi hyvin matkustellessa ja ystäviä ja sukulaisia nähtäessä. Espanjan matka oli niin täydellinen (taas kerran) ja en malta odottaa taas ens kesän kuvioita;) Koulu alko taas sitte elokuussa ja oon ollu ihan tyytyväinen itteeni ku motivaatiota on löytyny ja ensimmäinen koeviikko meni kiitettävästi. Täytin tossa taannoin kans 18-vuotta ja on tullu biletettyäkin aika paljon, mutta sitähän varten tää nuoruus on, että koetaan kaikkea hauskaa ja ei välitetä maailman murheista! Nyt parin kuukauden jälkeen mulla on tullu tosi kova ikävä takas New Yorkkiin ja olis vaan niin mahtavaa mennä sinne näkemään kaikkia rakkaita kavereita ja nähdä se paikka taas pitkän ajan jälkeen. On ollu uskomatonta huomata miten toi vaihtovuos on kasvattanu mua ja miten osaan suhtautua asioihin niin eri tavalla ku ennen. Oon muutenki tietyllä tavalla onnellisempi, mut samaan aikaan myös huolehdin asioista paljon enemmän. Kuulostaapas monimutkaselta, mutta niin se vaan on :-D. Oon ollu nyt myös aktiivisesti mukana noissa mun vaihtarijärjestön infotilaisuuksissa, jotka on suunnattu nyt ens vuonna lähteville vaihtareille. Oon päässy puhumaan ja kertomaan mun kokemuksista ja tuun tulevaisuudessa kiertämään pk-seudun kouluja, joissa pidän sitten luennon tyyppistä juttua vaihtarivuodesta ja kerron omista kokemuksista. On ihanaa auttaa muita, koska on ite ollut ihan samassa tilanteessa. Edelleen jos kenelläkään teillä lukijoilla on kysymyksiä, muhun saa ottaa yhteyttä. Autan tosi mielelläni.
Eli siis kaikki on menny hyvin täällä Suomen puolella. Takaisin sopeutumisessa ei oo ollut ongelmia, koska kotihan tää on. Kaikki on tuttua, vaikka jotkut asiat onki ehkä vähän muutunu. Oon saanut paljon uusia kavereita entisistä vaihtareista ja meistä on tullu tosi läheisiä. On niin ihanaa, että on ihmisiä jotka ymmärtää mua, kun on samanlaiset kokemukset ja tuntemukset takana. Mulla ois niin paljon sanottavaa ja jaettavaa, mutta tällä kertaa taidan lopetella tähän. Laittakaa ihmeessä viestiä/kommenttia jos tulee jotain, oon aina valmis vastailemaan ja auttamaan:)

xoxo,
Laura

9 kommenttia:

  1. minne sun blogi taas katos? :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei minnekkään=)!!
      http://laurarosilla.blogspot.fi/

      Poista
  2. Moi!

    Mä oon nyt innostunu ihan oikeesti tosta vaihrarivuodesta ja nää vaihari-blogit on vaan innostanu ja vakuuttanu mua! :)
    Mut mua vaan pelottaa että jos pääsen vaihtariksi, niin mulle tulee hirveä koti-ikävä tai mulla ei ole kavereita tai on muuten tosi ikävää siellä :/
    No jaa.. Mut voiko mennä vaihto-oppilaaksi vaikka on suorittamassa ammattikoulua tai kaksoistutkintoa?
    Sulla on tosi kiva blogi ja oot tosi nätti!

    Kiitos jo etukäteen! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, että oot innostunu! Ja tiedän, mulla oli myös ihan samanlainen olo ja uskon että muillakin vaihtareilla on ollut ihan sama tilanne kun vaihtovuotta on mietitty! Mutta voin sanoa, ettei oikeesti kannata stressata noita asioita, jos haluaa lähteä sinne. Se on niin kaiken sen koti-ikävän arvosta ja ihan varmasti tuut saamaan kavereita. kaikki on niin omasta asenteesta kiinni. Pitää vaan uskaltaaa mennä juttelemaan ja kysymään apua jos ei ymmärrä jotain asioita. Hyvin se menee ja toivotan sulle paljon onnea jos päätät lähteä! ja vielä tohon koulukysymykseen niin mun mielestä sillä ei ole väliä onko lukiossa vai ammattikoulussa! kannattaa varmuuden vuoks vielä vaikka laittaa e-mailia järjestöille tai soittaa ja varmistaa asia!:)
      kiva että tykkäät blogista:))

      Poista
  3. Heippa! Mä oon itse ajatellut lähteväni vaihtoon 2014 vuoden syksyllä ja USAan ois siis suunta. En oo vielä järjestöä, minkä kautta haen päättänyt, niin voisitko kertoa exploriuksesta miten se on toiminut jne.
    Lisäksi oliko exploriuksella paljon omakustanteisia matkoja, jos oli niin mitä ja muistatko suunnilleen minkä hintaisia ne olivat? :)
    Mikä sun vastaanottava järjestö oli siellä ja miten se toimi?
    Ja miten vaihtariuden jälkeinen aika? Tanssitko vanhat, menetkö minkä ikäisten kanssa abi-risteilylle ja milloin valmistut?

    Kiitos paljonpaljon jos vastaat! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi:) Kiva kuula, että oot innostunut ja suunnitellut vaihtoon lähtöä! Explorius on toiminut mun kohdalla järjestönä ainakin tosi hyvin. He ottavat vähemmän oppilaita, mikä antaa mahdollisuuden siihen, että kaikkiin varmasti keskitytään 100% ja että jokainen saa isäntäperheen ja sijoituksen. Itse exploriushan ei periaatteessa ollut mun järjestö siellä Jenkeissä, eli siellä olin ISE:llä, jolla sitten oli niitä omakustanteisia matkoja, kuten Hawaii missä olin itsekin:) Muita matkoja heillä oli California, West Cost tour (eli koko länsirannikon läpi kiertävä matka), East Cost tour (eli itärannikon matka - New york, Washington DC yms..), ja olisiko niillä ollut vielä pari muutakin matkavaihtoehtoa.. Mutta siis löytyy varmasti kaikille mieleisiä matkakohteita ja itse ainakin rakastuin hawaiin ja se oli varmasti elämäni paras viikko!
      Vaihtariuden jälkeinen aika on menny hyvin. Olin niin innoissani kun tulin kotiin vaikka se olikin surullista, mutta oli ihana nähdä kaikkia ja olen nauttinut kotona olosta tosi paljon. Nyt vasta 4-6kk jälkeen on tullut kamala ikävä sinne takas ja kauhea hinku ois ostaa lentoliput NYCiin ja lähteä moikkaamaan kavereita (kunhan vaan olisi siihen rahaa :D). Tanssin vanhat nyt mua vuotta nuorempien kanssa, ja en valitettavasti pääse abiristeilylle, koska olen itse sillon vanhojentansseissa ja vanhojenjatkoilla:( Valmistun ens keväänä, eli keväällä 2014:) Toivottavasti tästä oli apua ja kysele vaan lisää jos tulee jotain mieleen!

      Poista
  4. aijotko jatkaa blogiasi vielä ?

    VastaaPoista

Kiitos:)