13. heinäkuuta 2011

Back in Finland!

Moi kaikille:)
Niinku ehitteki jo varmaan huomata, niin en kerennyt kirjottaa Espanjassa mitään tänne.. Käytiin kyllä pari kertaa Saran kanssa koneella, mut aikataulu oli aika tiukka aina iltasin niin ajattelin et teen sitte ku tuun kotiin nii tällasen pitkän postauksen, jossa kerron jokaisesta päivästä vähän:)

Matka oli ihan uskomattoman ihana ja tavattiin ihania ihmisiä siellä, joiden kanssa tullaan varmasti olemaan yhteyksissä. Suurinosa oli englantilaisia, mut porukassa oli pari irlantilaistakin. Vaikka ehdittiin olla niiden kassa vaan n.5 päivää yhessä, tuntuu että olisin tuntenu ne jo pidempään.
mut nyt asiaan!

Saapumispäivän iltana mentiin meijän lähimpään sellaseen ravintola/baariin, missä aina vietetään tosi paljon aikaa ja jo heti kävelymatkalla saatiin seuraa. Siinä porukassa oli just osa näitä joiden kanssa hengailtiin:)
No se päivä ei ollu sen kummosempi, koska tultiin aika myöhään vasta ulos ja mentin sitte vähän aikasemmin kotiinkin, et jaksettiin sueraavana päivänä herätä.
Tässä kuva meijän talosta

Päivä 1

Mentiin ensin meijän taloyhtiön altaille ja oltiin siellä iltapäivään asti. Siitä sitte suihku ja vähän valokuvien ottamista. Sen jälkeen syötiin äidin sairaan hyvää äyriäispastaa, mitä me aina tehään espanjassa:) Dinneri jälkeen lähettiin Saran kanssa ulos ja tavattiin meijän uudet kaverit. Sunset baarissa oli karaoke ilta, joten haluttiin kaikki mennä sinne. Meijän irlantilainen kaveri Jordan oli ihan täpinöissään ja laulo ainakin 5 kappaletta. Yleisö oli ihanasti mukana ja oli tosi hyvä meininki! Ite lauloin Jordanin ja sitte yhen englantilaisen Mattyn kanssa Kings Of  Leonin Sex On Fire -biisin. Ja sitte laulettiin vielä Saran kanssa Miley Cyrusin The Climb(:

Päivä 2

Mentiin taas heit aamusta aamupalan jälkeen poolille ja otettiin koko päivä rennosti ja käytiin altaassa pariin kertaan viilentymässä:) sää oli ihanan lämmin. Illemalla painuttiin sit suihkuun ja päätettiin lähteä käymään meijän uusien kavereiden kanssa Fuengirolan keskustassa. Syötiin illallinen ja sen jälkeen räpsittiin taas vähän kuvia ja eiku menoks!:) Valitettavasti mulla ei oo kuvia noista illan tapahtumista, koska järjestelmä kameraa olis ollu tosi hankala raahata..

Päivä 3

Herätys klo 9 ja suuntana Marbellan El Rosarion ranta! Myös tää päivä oli suurimman osan meijän kavereista vika ilta, joten ohjelmaa oli luvassa:) Ajettiin aamusta heti Marbellaan, joka on siis n.20 minuutin ajomatkan päässä Fuengirolasta (missä me oltiin). Ranta oli tosi kiva ja aallot oli ihanan isoja. Meressä pysty hyvin uimaan, mut kyllä se aluks tuntu vähän kylmältä, mut tottumisen jälkeen se oli vaan virkistävää.
Tultiin kotiin n.6 aikoihin ja valmistauduttiin iltaan Saran kanssa. Oli kiva ilta, mut tosi harmi että melkein kaikki kaverit lähti. Oltiin alkuilta kuuntelemassa karaokea ja sitte siirryttiin parin biljardi pelin kautta Safarille, joka on siis myös baari/ravintola siinä meijän alueella. Oli kamalaa sanoa hyvästit, mut onneks kuitenkin tiedän, että tullaan luultavasti näkemään taas ens kesänä.

Päivä 4

Neljäs päivä oli aika tavallinen.. Herättiin ja mentiin poolille. Sitte illemmalla meille tuli klo19 vieraita naapurista, koska siinä asuu mun vaarin tuttuja, joiden lapset (jotka on siis mun äidin ikäsiä) käy siellä joka kesä ja nyt toinen niistä sen lapsista oli siellä perheineen, niin me kutsuttiin ne meille ja syötiin kotitekosia hamppareita ja ranskalaisia:) Sitte lähettiin Saran kanssa ulos ja tultiin vähän aikasemmin kotiin ku normaalisti koska suurinosa kaikista meijän seuralaisista oli jo lähteny ja alettiin jo tässä vaiheessa olla masentuneita...:<

Päivä 5

Sunnuntaina päätettiin lähtee illemmalla Mijaksen kylään syömään, koska oltiin saatu hyvät suositukset meijän vierailta yhteen ravintolaan. Mijas on sellanen kylä, et siel on joka puolella aaseja ja heppoja. Siellä voi tehdä aasiratsastusta tai ajeluita tai hevosajeluita. Se sijaitsee aika ylhäällä vuorilla, joten sieltä on tosi kivat näkymät rannikolle ja vuorille. Tänä vuonna ei käyty heppa-ajelulla, mutta joskus pienempänä kävin sellasella ajelulla ja se oli tosi hauskaa:) Eli suosittelen jos joku teistä sinne joskus päätyy! Ku tultiin Mijaksesta niin mentiin Saran kanssa viel vähän istumaan iltaa ja oli ihan kiva ilta.

Päivä 6

Toka vikana päivänä mentiin Tekojärville retkelle. Sinne oli ajomatkaa n. 80km. Sää oli tosi hyvä ja kuuma. Ainakin 35 astetta! Otettiin aurinkoa ja käytiin uimassa ja syötiin eväitä:) Sitte yhessä vaiheessa mentiin vuokraamaan polkuvene meille ja se oli ihan super kivaa! Tunniks makso yks vene 12euroa. Mut se oli kyl sen arvostaki, eikä se hinta nyt  niin paha ollut loppujen lopuks. Illalla mentiin ensin El Rancho ravintolaan kuuntelemaan Jason Oliveria, joka on sellanen viihdyttäjä/laulaja. Oltiin kuuntelemassa sitä jo kerran aiemminkin ja koska se oli niin hauska niin oli pakko mennä uudestaan. Päästiin juttelemaankin sen kanssa ja sovittiin, että ens vuonna kun me mennään Espanjaan, niin mennään moikkaamaan sitä ja kertomaan kuulumiset. Sitte suunnattiin Zacary's:lle, sinne meijän kanta paikkaan, koska oli vika ilta, ja siellä oli ihan sattumoisin karaoke. Ei vaan valitettavasti päästy enään laulamaan, koska siinä vaiheessa ku tultiin sinne, se juontaja ilmotti, ettei oteta enään yhtäkään biisiä, koska aika loppuu muuten kesken..

Päivä 7

Lähtöpäivä.....Heti aamusta fiilis olit tasan tällanen "-_-"
Masentava päivä ei voi muuta sanoa... Mentiin kuitenki piristymää ja ostettiin croissantit ja tuoreet appelsiinimehut:) Sitte mentiin takas talolle ja katottiin Serranon perhettä surullisina... Sitte pakkaukset, dinner ja lentokentälle. Ihan kauheeta lähtee, mut ens vuonna onneks uudestaan <3

Lopuks vielä kiitos jos jaksoitte lukea, koska huomasin itekki, et tuli ihan liian pitkästi postattua...:D Nojoo, mut oli ihan mahtava viikko ja tulee tosi ikävä kaikkia ihmisiä. Mut onneks kohta lähtö jenkkeihin ja pääsee taas matkustelemaan ja kokeeman kaikkea uutta! <3